joi, 25 septembrie 2008

cenaclu pe google


citesc pe net în timpul liber
rânduri scrise de poeţi 
ce-şi ascund rănile trupului
printre foldere cu cărţi

ei ştiu că florile sunt crude
sub stratul lor se nasc copiii
cu pielea albă ca de var
şi ochi portocalii

mai ştiu că mintea lor pătrunde
şi-ntr-un cadran de ceas
dublu click şi-n trei secunde
un poem s-a postat

plânsul lor se mai aude între ziduri
sub pleoapele flămânde geme frigul
ce-mbrăţişează muze şi poeţi
într-un cenaclu vesel cu arbitru

Un comentariu:

Chioreanu Teodor spunea...

Ce suntem, aproape ca stim, ce vom fi, aproape ca putem sti. Devenim din ce in ce mai "electronici", verdele pofund de linistit si linititor al multor priviri de acum, va deveni, intr-un viitor care ne este tot mai apropiat, un verde arificial, ca venit din doua beculete verzi. Vor deveni urmasii nu prea indepartati ai nostri, un fel de extraterestrii pamanteni, care, daca nu-si vor primi ratia de electroni, se vor neantiza. Se vor trezi urmasii nostri ca sunt 'electronic-man' sau, mai antic spus "homo electronicus'. Asa incat acuma eu ma bucur enorm ca ma pot numi "homo sapiens", desi mi-e greu sa ma gandesc ca am fost candva "homo erectus", o alta imagine imi vine in minte cand mi se vorbeste de asta, dar la "homo electronicus" m-as putea gandi... Chiar in timp ce va citeam agale poezia eram 'bombardat' de tot felul de 'invitatii', unii vroiau sa-mi spuna ca am castigat "1 Million $", altii, amintindu-mi cat de matur sunt, ma invitau sa intru si sa le admir panoplia de femei goale, altii, bazandu-se pe faptul ca eu inca mai sunt un "sapiens" se ofereau sa-mi masoare IQ etc. etc. Eu insa, doamna Mihaela, am ramas la poezia Dvs. mai inteleapta decat toate ofertele de care ma desparteau doar "un dublu click". Purtam in noi, virtuale, imaginile noastre viitoare, iar aceia dintre noi care vor alege sa ramana sa citeasca agale poezii, scrise si mai agale, si "aruncate in neant" (iata ca elecronii pot face si astfel de minunatii) inseamna ca au ales sa ramana "sapiens", iar "dublul click" altceva inseamna pt. ei...